pátek 4. července 2008

Měkoučký plyšový lev

Tak jako mají Oscary svůj pravý opak v ocenění zvaném Zlatá malina (Golden Raspberry), takovým protějškem Českého lva je lev plyšový. Přestože jsou plyšová zvířátka velmi roztomilá (se slzou v oku vzpomínám na svého méďu), získat domů právě tohoto mazlíčka je to poslední, co by si režisér (ten totiž tuto anticenu přebírá) přál.

Seznam filmů oceněných zvířátkem z plyše ovšem budete hledat jen těžko; ani na oficiálních stránkách http://www.ceskylev.cz/ je pohromadě nenajdete. Výsledky posledních ročníků zde navíc ani nejsou uvedeny.

Toto ocenění bylo poprvé uděleno v roce 1993 filmu Kanárská spojka, v roce 1997 nebylo uděleno vůbec a "zlým mužem" čili tím, kdo posbíral nejvíce vycpaných ocenení není kupodivu Vít Olmer, ale Zdeněk Troška. Tak, docela by mě zajímalo, které z těchto filmů jste viděli, nebo jste o nich alespoň slyšeli. Já osobně jsem viděl jen Divoké pivo a sérii z let 2001 - 2005...

Níže uvedená tabulka je jediným úplným seznamem Plyšových lvů, který je dostupný na internetu - jiný se mi nepodařilo objevit. (Update: přidal jsem tento seznam na českou Wikipedii - http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%BD_lev).

1993
Kanárská spojka
1994
Ještě větší blbec, než jsme doufali
1995
Divoké pivo
1996
1997
-
1998
Rychlé pohyby očí
1999
Nebát se a nakrást
2000
Začátek světa
2001
Jak ukrást Dagmaru
2002
Waterloo po česku
2003
Kameňák
2004
Kameňák 2
2005
Kameňák 3
2006
Po hlavě… do prdele
2007
Poslední plavky

Žádné komentáře: